sobota, 27 kwietnia 2013

trufle czekoladowe


jak co weekend robię coś słodkiego :)
tym razem wzięłam się za trufle...
szybkie i proste w przygotowaniu, 
super się sprawdzi na niezapowiedzianych gości :)

inspiracji zaczerpnęłam z tego bloga:

jak tylko je zobaczyłam na zdjęciach od razu wiedziałam, że mój narzeczony będzie się nimi zajadał :)
no i nie pomyliłam się,
musiałam go odrywać siłą by coś zostało i by poczęstować teściów...
oczywiście oni również pochwalili trufelki :)\

tym razem zrobiłam z czekolady mlecznej, gdyż w sklepie chwyciłam przez pomyłkę właśnie za nią a nie za gorzką :)




***

225 g czekolady - mlecznej lub gorzkiej do wyboru
10 g masła
7-8 łyżek rumu
6 łyżek wiórków kokosowych
180 g pokruszonych ciasteczek boudoir <jest to coś a la biszkopt, często używane do tiramisu> 

<przy użyciu czekolady gorzkiej dodajemy cukier/miód, przy użyciu mlecznej czekolady nie polecam dodawać cukru gdyż moim zdaniem będą za słodkie>

trochę kakao i cukru pudru

Ciasteczka kruszymy.
Czekoladę rozpuszczamy razem z masłem, a następnie dodajemy  rum, wiórki kokosowe oraz na sam koniec ciasteczka.
Mieszamy do idealnego połączenia się składników.
Jak ciasto jest za suche dodajemy więcej rumu, ja już podałam z taką ilością, że nie powinny być za suche.
Z masy robimy kuleczki a potem obtaczamy je w kakao/cukrze...
Wstawiamy do lodówki na minimum 30 min, po tym czasie już się możemy nimi zajadać :)

voila!

bon appetit! 

***





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz