sobota, 20 kwietnia 2013

mokre babeczki z bananami i wiśniami

te babeczki już robiłam 2 razy,
za pierwszym razem same,
a za drugim postanowiłam je urozmaicić owocami :)

dla mnie niebo w gębie!
nie za słodkie,
nie za suche,
a czekolada plus banany i wiśnie to dla mnie połączenie które mogę jeść cały czas ^^
idealny dodatek do kawy czy herbaty, oraz na skromny deser po obiedzie :)

oczywiście nie obeszło się od poczęstowania wszystkich dookoła i pozbierania opinii,
które były jak najbardziej pozytywne! :)

zdjęć za dużo nie udało mi się zrobić,
gdyż babeczki zniknęły w oka mgnieniu :)



***
przepis na 6 babeczek:

100 g czekolady gorzkiej
60 g masła/margaryny
30 g cukru
1 łyżka mąki
2 jajka + 1 żółtko
banany/wiśnie/ inne owoce sezonowe nadające się do babeczek

Masło razem z czekoladą rozpuszczamy w kąpieli. Odstawiamy na czas przygotowania reszty i lekkiego wystygnięcia.
Jajka ubijamy/miksujemy na pianę. 
Łączymy jedną masę z drugą i lekko łączymy.
Na sam koniec dodajemy mąkę i delikatnie łączymy.
Foremki natłuszczamy, wlewamy jedną łyżkę masy, wkładamy owoce, potem drugą łyżkę masy, znów ciut owoców i na koniec trzecią łyżkę masy.
Pieczemy w 80-200*C przez 10-15 min.

voila!
bon appetit!

***


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz