wtorek, 12 marca 2013

tarta por-kurczak

jako, że szukam ostatnio nowych smaków,
staram się układać menu na tydzień tak, by nic się nie powtarzało z poprzedniego,
w mojej głowie pojawił się pomysł:
tarta!

kocham tarty, mój narzeczony też,
ale nie mam ochoty robić ciągle tych samych..
a,że staram się rozwijać kulinarnie,
i będąc w sklepie zobaczyłam pora i kurczaka...
czemu nie?
ciekawe połączenie :)
a jakie dobre!

bez zbędnych kremów etc...
nigdy nie zrobiłam tarty z kremem, unikam tego jak ognia...
tłuste to i moim zdaniem psuje prawdziwy smak :)

tarta jest przepyszna i sycąca :)
polecam spróbowania takiego połączenia...



***

gotowe ciasto na tarte / albo z tego przepisu
2-3 pory
500 g filetów z kurczaka
2 jajka
przyprawy do smaku jakie lubimy
ciut sera jak ktoś lubi

TARTĘ MOŻEMY ZROBIĆ NA 2 SPOSOBY:

MAJĄC GOTOWE PRODUKTY WCZEŚNIEJ

Ciasto podpiekamy ok 5-10 minut.
Z pora odkrajamy zieloną część i końcówkę, myjemy i kroimy w grubsze plastry. 
Kurczaka obmywamy i kroimy na kawałki.
Całość wrzucamy na parowar na 20 minut, bądź gotujemy w wodzie. 
Ja użyłam parowaru, to co najcenniejsze nie ucieka nam z jedzenia :)
Gotowego kurczaka i pora mieszamy razem, dodajemy roztrzepane jajka z ulubionymi przyprawami i mieszamy.
Całość wrzucamy na tartę, posypujemy serem jak ktoś lubi i pieczemy ok 10-15 min.


NA SUROWO

Wszystko robimy tak samo jak wyżej, ale nie gotujemy kurczaka i pora. 
Wydłuża się czas pieczenia tarty, myślę,że ok 30-40 min będzie wystarczająco długo by wszystko się upiekło ładnie. 
Nie piekłam tak więc pisze na oko :)
Tak więc jakby ktoś zrobił na surowo proszę w komentarzu zostawić mi czas pieczenia :)

voila!

***



4 komentarze:

  1. Już dawno chodzi za mną podobna tarta. Mówisz, że dobra ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna, polecam :) zdecydowanie to idealne polaczenie :)

      Usuń
  2. pysznie wygląda ta tarta:) ja kiedyś robiłam z kurczakiem, porem i pieczarkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmm z pieczarkami <3 kocham pieczarki i już widzę jakie to smakowite jest :))

      Usuń