poniedziałek, 28 stycznia 2013

tarta wegańska czekoladowo-bananowa

ostatnio na kolacji mieliśmy z narzeczonym parę znajomych...
kolacja była wyzwaniem dla mnie ciut,
gdyż kobieta jest weganką...
zero jajek, zero mleka, etc....

jak przystawka i danie główne nie było dla mnie wyzwaniem tak ciężko mi było znaleźć coś dobrego i szybkiego na deser...
w końcu po przejrzeniu xxx blogów w mojej głowie zakodowały się przepis na kruche ciasto i krem czekoladowy o którym nie miałam pojęcia, że może być tak łatwy, szybki i pyszny!
autorowi dziękuję ale niestety nie pamiętam który to był blog,
tyle ich wtedy przejrzałam...

kocham połączenie czekolady z bananami, 
i to właśnie one miały być numerem jeden w tej tarcie,
no ale kremy wyszło tyle,że w sumie wyszły dwa numerki jeden :))

tarta wszystkim bardzo smakowała,
aż prosili o dokładkę,
a reszta co została w ciągu dwóch dni zniknęła :))



***
ciasto:
1,5 szklanki mąki
1/3 syropu waniliowego
1/2 szklanki oleju roślinnego

krem:
puszka mleka kokosowego
2 czekolady gorzkie <ja dałam 80%> (można dodać 1 czekoladę)

Ciasto:
Mąkę, olej i syrop waniliowy mieszamy na jedną masę, a następnie wkładamy na 30 minut do lodówki.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Natłuszczoną formę wyklejamy ciastem.
Czemu wyklejamy? Bo ciasto jest tak kruche, że nie da się go normalnie rozwałkować :))
Pieczemy 20-30 min.
Trzeba uważać by ciasta nie przypalić więc kontrolujcie :)

Krem:
Mleko kokosowe schładzamy w lodówce minimum 3-4 godziny.
Następnie otwieramy puszkę/karton i delikatnie oddzielamy mleko od wody.
Oddzielone mleko ubijamy na krem.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli a następnie chwile czekamy by ostygła.
Ciągle ciepłą ale nie gorącą czekoladę delikatnie łączymy z kremem.

Banany kroimy i układamy na gotowy spód. 
Następnie zalewamy to gotowym kremem i wkładamy na minimum parę godzin do lodówki.

Et voila! :)
***
bon appetit!



kaloryczność na 1 porcję:
ok 390 kCal...
taak, do najmniej kalorycznych nie należy :)




3 komentarze:

  1. łaa, jestem pod wrażeniem! skusiłabym się na kawałek, uwielbiam połączenie banana i czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze zrobić(ciekawie wygląda).

    OdpowiedzUsuń