niedziela, 2 grudnia 2012

sałatka z kurczaka

uwielbiana przeze mnie, a przede wszystkim przez mojego narzeczonego:
sałatka z kurczaka :
on mógłby całość zjeść naraz,
a na wieść,że ją zrobiłam cieszy się jak dziecko :)

banalnie prosta, pyszna,lekka, może nie koniecznie najmniej kaloryczna, ale zdrowa :)
można ją zrobić z ryżem lub bez...
z serem żółtym lub bez...
kto jak woli,
ja zrobiłam z serem i ryżem :)

przepis na 3-4 porcje:


500 g filetów z kurczaka

pół puszki ananasa
mała puszka kukurydzy
1/4 szklanki ryżu nie ugotowanego jeszcze
100 g sera typu gouda 



1. czyścimy kurczaka pod zimną wodą i kroimy w kawałki-ja dodatkowo pozbywam się wszystkich rzeczy które mi się nie podobają, typu tłuszcz czy większe żyłki...



2. kurczaka gotujemy w wodzie, można ugotować z warzywami od razu będzie rosół, albo z dodatkiem warzywka,kostki dla smaki, kto jak woli, ja gotuje z ciutką warzywka...w tym samym czasie gotujemy ryż...



3. ugotowanego kurczaka ostudzamy ciut i kroimy w kostkę




4. ananasa i ser kroimy w kostkę



5.pokrojonego kurczaka, ser i ananasa wrzucamy do miski, dodajemy 3/4 ugotowanego ryżu <bądź cały> i puszkę kukurydzy, polewamy trochę sokiem z ananasa, dodajemy łyżkę majonezu i wszystko razem mieszamy...

et voila!! oto gotowa sałatka! :)



bon appétit!


kaloryczność z mojego przepisu:
na 3 porcje - 416 kCal <bez sera 290 kCal>
na 4 porcje - 312 kCal <bez sera ok 220 kCal>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz